Notă

Moldova..

14 Iul

Am avut parte de 2 zile intr-o lume total altfel. Vinerea si sambata ne-au prins in Moldova, am fost plecati timp de doua zile intr-o mica excursie la munte si am vizitat doua Manastiri. Nu am mai fost in Moldova de cativa ani, asa ca mi-a parut bine sa aflu ca mergem sa stam cateva zile acolo. Moldovita si Sucevita. Aceste doua manastiri au fost punctul de atractie pentru noi, doua manastiri superbe asezate in zone care au o priveliste a muntilor si a padurilor pur si simplu de poveste. Am stat la o cabana care se afla la cativa km de Sucevita si la catteva sute de metri de Moldovita. Vineri am fost sa vizitam manastirea Moldovita care este una dintre cele mai frumoase manastiri din Moldova. Curtea manastiri ne incanta cu culorile vii ale florilor si in special te farmeca rosul aprins al trandafirilor. Curtea este destul de mare si este inconjurata de diferite flori care sunt foarte ingrijite iar manastirea este predominata de picturile vechi ale fatadei. 

Mancarea am servit-o la cabana, vreau sa va spun ca era tipica zonei, a fost foarte buna iar bolurile si farfuriile din care am fost serviti erau facute la Marginea. Marginea este un sat in care se fac vaze, farfurii, boluri, ghivece…. etc din lut. Un lucru interesant era faptul ca poti vizita atelierul de lucru.

Pasunile, erau perfecte, verdele acela te ducea cu gandul la un picnic printe floricele, cabana avea coborare la un mic izvoras, iar curtea era foarte mare si avea un bazin mic cu pesti si o broasaca testoasa.

Manastirea Sucevita, este dealtfel foarte frumoasa are si ea multe flori si este foarte ingrijita. Curtea este mult mai mare si am observat ca la Sucevita sunt mai multi turisti. Sunt placut surprinsa de peisajul ce inconjura cabana, nu este foarte departe, ma refer in km de la Targu-Mures pana in Vatra Moldovitei, ajungi cam in 5 ore (noi atata am facut) dar ai parte de un peisaj si de o atmosfera splendita si magica. In cabana in care am fost cazati mai erau 2 familii din Franta (interesant!) una dintre familii a venit pana in Moldova tocmai din Strasbourg. Cand eram in drum spre Vatra Moldovitei ne-am oprit la o pauza de cafea la castelul Dracula (hotel castel Dracula). Este foarte frumos amenajat m-am simtit foarte bine, la intoarcere ne-am oprit din nou iar de data acesta am facut si cateva poze.

Ne-am simtit foarte bine, poate vom petrece si cateva zile din iarna la aceasta cabana, am auzit ca sunt multe activitati interesante. Cabana Piatra Runcului din Vatra Moldovitei.

Image

Curtea cabanei

Image

Manastirea Moldovita

Image

Masa la pensiune

Image

Image

Manastirea Sucevita

Mai multe poze maine!!

Lasă un răspuns

